Elke leider wil gerespecteerd worden door zijn ondergeschikten. Maar onbezonnen acties kunnen het beeld bederven. Hier zijn aanwijzingen dat collega’s uw managementstijl niet waarderen. Als u merkt dat ondergeschikten het werk niet tot het einde afmaken en het aan u overlaten, kan dit erop wijzen dat ze niet tevreden zijn met het werk. Werknemers die van hun werk houden, bieden sneller hulp aan hun leidinggevende zonder te vragen. Merk je dat medewerkers geen haast hebben om je te helpen of te laat zijn voor de deadline, dan is dit een teken dat ze niet met je willen werken. Dit kan zich op verschillende manieren manifesteren, maar het komt allemaal neer op het feit dat ze het contact met jou minimaliseren. Werknemers kunnen doen alsof ze ziek zijn, deelnemen aan persoonlijke activiteiten tijdens het werk, regelmatig pauzeren of voortijdig het werk verlaten. Als uw collega’s terugschrikken om met u te communiceren, is dit een teken van een probleem. Als je collega’s het gesprek niet voortzetten, vertrouwen ze je niet. Dit kan worden opgemerkt in brieven of in een persoonlijk gesprek, wanneer de gesprekspartner kort antwoordt. Je probeert deel te nemen aan iemands gesprek, maar dan merk je dat mensen het snel beëindigen en proberen te vertrekken. Ook gevallen waarin collega’s grappen maken met elkaar, maar gespannen worden als je verschijnt, spreken van een probleem. Medewerkers kunnen vijandigheid jegens de manager verbergen, maar ze worden weggegeven door gebaren. Ze vermijden bijvoorbeeld oogcontact, glimlachen niet, slaan hun armen over elkaar, zijn nerveus en gaan ver van hun leider staan. Wanneer was de laatste keer dat u werknemers prees voor een goede baan? Studies tonen aan dat tot 50% van de werknemers voor een bedrijf zal blijven werken als ze erkenning krijgen voor hun verdiensten. In de Verenigde Staten zei tot 82% van de Amerikanen dat ze niet genoeg erkenning voelden op het werk. Als je constant negatief bent en zelfs geen kleine successen opmerkt (bijvoorbeeld een medewerker bracht een winstgevende klant mee, maar je zegt dat je nog steeds achter het plan zit), dan doe je er zelf alles aan om niet geliefd te zijn. Je moet leren om steun te zoeken bij je ondergeschikten en op hen te letten. Het is belangrijk. De meest voor de hand liggende manier waarop werknemers hun wrok tonen, is door u te negeren. Ze schrikken misschien terug voor nieuwe taken, reageren niet op een begroeting of weigeren belangrijke informatie te delen. Elk van deze tekens spreekt van een gebrek aan vertrouwen. |
https://www.vindazo.be |